A Párizsi Autószalonon mutatja be a változó sűrítésű négyhengeres motorját az Infiniti, a VC-T fantázianevű megoldással felszerelt 2,0 literes 4 hengeres turbómotor első alkalmazása 2018-ban lesz. Alapvetően keresztben beépítésre szánják az új motort-motorcsaládot, a fizikai megvalósítás miatt csak soros erőforrásokon alkalmazható megoldással idővel kiváltják a keresztben beépített V6-osokat.
Elsőként 270 LE/390 Nm teljesítménnyel kezdik gyártani a VC-T négyhengerest, ami az Infiniti állítása szerint a hasonló méretű és teljesítményű turbómotoroknál 27 százalékkal lesz takarékosabb – hibrid hajtással kombinálva további 10 százalékkal lehet csökkenteni a fogyasztását. A kettéosztott hajtókar hosszúságát egy, a blokkon kívül elhelyezett villanymotor segítségével módosítja a motorvezérlő elektronika. A változó sűrítési viszony (8:1-től a 14:1-ig) mellett az Infiniti teljesen változó szelepvezérlését is megkapja a motor, így az terheléstől függően működhet Otto vagy Atkinson ciklus alapján. A mérnökök szerint különösebb probléma nélkül lehet majd kisebb lökettérfogatú négyhengereseknél is alkalmazni a technológiát, azért kezd 270 lóerővel a motor, mert az világszerte jól eladható, és ebből adódóan nagyobb darabszámokat eredményez. Persze drágábban gyártható a VC-T technológia, mint egy egyszerű benzines turbómotor, de jóval olcsóbb egy Euro 6-os dízelnél. Az Infiniti mérnökei már 1998 óta dolgoztak az újfajta technológia megvalósításán.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!