Hét év nagy idő az autóiparban, a japánok ennyi idő alatt más kétszer is generációt váltanak, a Ford meg legalább háromszor alaposan felfrissíti az autóját. Ehhez képest a Fiat 500-as épp csak egy visszafogott modellfrissítést kap ennyi idő után – a tervezők mostanában amúgy is az autó modellcsaláddá való kibővítésével vannak elfoglalva, lásd 500L, 500L Living vagy 500X.
Szóval a megjelenéshez nem nyúltak, és az utastérben is kétszer kell megnézni, mi is a változás. Vagy az ember ráadja a gyújtást, és rögtön a szemébe ugrik a változás. Nincs többé többszintes analóg műszer a kormány mögött, annak a helyét Magnetti Marelli által kifejlesztett monitor vette át, amely modern grafikával informálja a sofőrt a legfontosabb dolgokról, amely akár a navigációs rendszer térképe is lehet.
Például arról, hogy milyen fordulatszámon dolgozik a pöttömnyi orrba épített legújabb TwinAir kéthengeres turbómotor, amelynek teljesítménye normál módban 98 LE/120 Nm, ebben az esetben mérték a szabványos fogyasztást is, ami 4,2 l/100 km, ezen felül van egy Sport-mód, amikor már 105LE/145 Nm-nek parancsol a jobb láb. Ez utóbbit használták a menetteljesítmények megállapításához, azaz a 10 másodperces 100-ra gyorsulás és a 188 km/órás végsebesség leméréséhez.
A Fiat 500-as újdonsága még a Cult felszereltség, amely a limitált szériákat leszámítva a legfényűzőbb tartalommal bír. A továbbra is választható Lounge szint tartalmán felül 16 colos könnyűfém felnit és króm külső csomagot kap, az üveg panorámatető mögötti tetőlemez pedig feketére van fényezve. Az utastérben háromféle bőr kárpitozás (fekete, kávé vagy piros) közül választhat a vásárló. Áprilistól a kereskedésekben lesz a megújult Fiat 500-as.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!