Mivel légellenállás tekintetében a már két generáció óta használt alap forma a legideálisabb választás, a Toyota Prius negyedik generációja is kitart a sziluett mellett. Azonban sokkal látványosabb részleteket rajzolnak majd a formatervezők, hogy ezúttal látható is legyen a változás.
Technikailag teljesen új alapokra helyezik a hibridet, mintegy 70 kg-mal lesz könnyebb az új generáció az elődjénél. Megtartják az 1,8 literes, Atkinson ciklus alapján működő négyhengeres benzinest, de módosítanak rajta egy keveset hogy még alacsonyabb legyen a károsanyag-kibocsájtása és fogyasztása. Teljesen új invertert és elektromotort készítenek, amelyek fizikailag kisebbek és könnyebbek az eddiginél, miközben nagyobb teljesítményűek. Arról is szó van, hogy a modellváltással egy időben megjelenik az összkerékhajtás is a Priusban, mégpedig egy külön a hátsó kerekeket hajtó elektromotor alkalmazásával. A nagyobb teljesítményű és alacsonyabb szabványos fogyasztású Toyota Prius 2014 második felében várható, egy évvel később jön majd a konnektorról tölthető változat – a vételárak nem változnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!