A raliautóknál sokáig az volt az alapötlet, hogy az utcai autókat alakították át versenyzés céljára. Valahol a B Csoport tündöklése idején fordult át a dolog, amikor a versenyautókból készítettek utcai autókat – szigorúan limitált darabszámban. Ennek megfelelően mindig is drágák voltak ezek a gépek, amelyek közül most rögtön 7 darabra lehet majd licitálni augusztus 18-án, a Bonhams által megrendezett Quail Lodge Árverésen.
Az 1985-ös Audi Sport Quattro S1-es egyike annak a 164 példánynak, amelyet eladtak – a homologizációhoz 200-at kellett volna, de nem akadt elég vásárló. Az eladásra kínált példány különlegessége, hogy a kocsi orrán, a négykarika felett, illetve a kormányon is ott található Walter Röhrl eredeti aláírása. A 2,1 literes turbómotor hivatalos teljesítménye 200 lóerő, a valóságos valahol 300 lóerő környékén lehet, egyébként teljesen működőképes állapotú darabról van szó.
Az 1986-ban, tehát az utolsó között gyártott Ford RS200-as 1989 óta van jelenlegi gazdájánál. Annyira gyári állapotú, hogy még a becsomagolt szerszámkészlet is megvan. Az 1,8 literes turbómotor 250 lóerős.
A Ford elkészült az RS200-as továbbfejlesztett változatával, azonban az Evolution modellből a B Csoport betiltása miatt csak 24 darabot építettek – ezek egyikét is eladásra kínálják. A Cosworth-féle turbómotort 2,1 literesre növelték, a versenyváltozata 600 lóerőt tudott; pontos adat nincs arról, milyen erős az utcai kivitel. Ez is 1989-ben csatlakozott a gyűjteményhez.
A Lancia Delta S4 Stradale különlegessége, hogy ez volt az első utcai autó turbófeltöltővel és kompresszorral – a versenyautóban 480 lóerő, az utcaiban 250 lóerő a teljesítmény. Az eladásra kínált példány 1985-ből származik, futásteljesítménye nem éri el a 8900 km-t. 100 millió lírás árával ötször drágább volt, mint a Lancia Delta HF Integrale.
A Delta S4 elődjét is eladásra kínálják, az 1983-as Lancia-Abarth 037 Stradale 2,0 literes, kompresszoros motorja 205 lóerős, a futásteljesítmény nem éri el a 9400 km-t. Az autó különlegessége a kevlár karosszéria.
A gyűjtemény nagy öregje az 1975-ben gyártott Lancia Stratos HF Stradale, amely az egyik legeredetibb állapotú darab abból az 500-ból, amelyet utcai autóként értékesítettek. A 2,4 literes Dino V6-os 195 lóerős, a futásteljesítmény nem éri el a 12 700 km-t.
Kevesebb, mint 1200 km-es futásteljesítménnyel rendelkezik az 1985-ből származó Peugeot 205 T16-os, amely gyári, tehát sötétszürke fényezését viseli. Az erősebb dízel blokkból készített, keresztben beépített 1,8-as turbómotor 200 lóerős.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!