Az amerikai autóipar egyik felügyeleti szerve az NHTSA hivatal, ami azon kívül, hogy visszahívásokat rendel el és törésteszteket végez, a fogyasztó érdekvédelmével is foglalkozik.
Jelen esetben az adja a vizsgálatuk tárgyát, hogy megsokasodtak azok az esetek, amikor az utasok alsó felükön égési sérüléseket szenvedtek az ülésfűtés miatt. Nem konkrét gyártóról van szó, általánosnak tekinthető a probléma. A gondot az jelenti, hogy az elektromos fűtéssel akár 48 Celsius fokos hőmérsékletet is elérnek, míg a bejelentést tevő orvos szerint az emberi test tartósan csak 40 fokot képes elviselni. Mindezt tapasztalatból mondja, hiszen David Greenhalgh egy gyermekkórházban égési sérülésekkel foglalkozik, és már kezelt olyan pácienst, akinél harmadfokú égést okozott az ülésfűtés.
A gondot az okozza, hogy vannak olyan emberek, akiknek az altestben az érzékelése valamilyen betegség miatt nem működik rendesen, és ők egyszerűen nem érzik azt, hogy szó szerint beleég az alsó felük az ülésbe. Az orvos azt szeretné elérni, hogy ha már van ülésfűtés az autóban, akkor az kapjon olyan vezérlést, ami csak egy korlátozott ideig fűt teljes erővel – néhány autógyártó egyébként már is ilyen megoldást használ. Ezzel a megoldással elkerülhetőek lennének az olyan esetek, mint Clayton Fordé. Az úriember deréktől lefelé béna, nincs érzékelése az alsó végtagjaiban – ő 2,5 órán keresztül ült teljesen feltekert ülésfűtéssel egy autóban, az égési sérülései később a kerekesszék használatát is akadályozták.