A születése óta vak Karvai Sándor még mindig talál olyan járműveket, amelyeket még nem próbált ki. Legutóbb jet-ski rekordot döntött meg, most pedig életének egy nagy álma teljesült, és autóbuszt vezethetett. Immár húsz éve, naponta kétszer ül a Volánbusz járatán a rekorder, aki már régóta szerette volna a kormány mögött ülve is megtapasztani, milyen a hatalmas méretű jármű terelése.
A Volánbusz igent mondott a megkeresésre, az alkalom pedig nem más, mint az augusztus 16-i rekordkísérlet bejelentése, amikor is a Balaton-felvidéken fog több kilométeren át quaddal haladni a vak pilóta. Ez utóbbi rekord-kísérletre most kezdődött el a felkészülés, az első métereket is a Tanpályán tette meg a Can-Am quad nyergében ülve Sándor, amíg mi, médiamunkások a busszal mentünk a tanpálya nagyvasak számára fenntartott részére.
Az autóbuszos rekordnál némi nehézséget jelentett, hogy ezúttal nem Borsi Gergő, többszörös magyar ralibajnok adta a tanácsokat, hanem Harmath Péter, a Volánbusz egyik járművezetés-oktatója. Igaz, mindketten kopaszak és szemüvegesek, de azt hiszem, ez elkerülte Sándor figyelmét… Neki sokkal nagyobb gondot jelentett, hogy menet közben az operatőrök beszéltek és helyet is cseréltek – a folyosó elején, a lépcsőn ülő oktatón keresztül, aki szerintem csodával határos módon megőrizte a hidegvérét ezekben a pillanatokban is.
Szóval a lejtős oválpályán körözött Karvai Sándor az egyik legújabb Scania luxusbusszal. Az első körben nagyon óvatosan bánt a gáz- és a fékpedállal is, a második kört már kívülről néztem, akkor már bátrabban haladt – igaz, velem együtt az operatőrök többsége is elhagyta a fedélzetet. A buszon lévő kiírással ellentétben nem hajtott Krakkóig a vak sofőr, csak a 340 méteres oválon körözött, azonban már ez is elég volt ahhoz, hogy egy újabb magyar Guinness-rekordot állítson be, mintegy bemelegítésként az augusztusi próbálkozásra.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!