A MiTo és a Giulietta típusok közvetlen utódaként dobják piacra az Alfa Romeo Milano szabadidő-autót, amely 4,17 méteres hosszával, 1,78 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával városban könnyen kezelhető méretet kapott. Szándékosan látványos megjelenést készítettek a formatervezők, hogy kitűnjön az utcaképből a Milano, rövidek a túlnyúlások, mozgalmasak a felületek, a márkajelzés Leggenda és Progresso kivitelben választható.
Természetesen teljesen digitális a belső, de nem közös fedél alá került a 2 darab 10,25 colos képátlójú kijelző, hanem van külön műszeregység látcső-szerű foglalatban, és központi érintőképernyő, a digitális menü könnyen személyre szabható csempéket használ. A navigáció magától tervez töltésekkel, Európában több mint 600 000 töltőponthoz kap hozzáférést a használó a gyári alkalmazással. Beszédvezérlésre is lehetőség van világnyelveken, a Hey Alfa megszólítással lehet hallgatásra bírni a rendszert, amely a nehezebb kérdéseket-kéréseket a ChatGPT segítségével próbálja értelmezni. A szélső szellőzőnyílások rostélya a négylevelű lóherét idézi, az első sorban Sabelt sportüléseket találunk, magas oldaltámaszokkal, a csomagtér 400 literes.
Az Alfa Romeo Milano esetén 4 hajtás közül lehet választani, a 136 lóerős öntöltő hibrid első- vagy elektromos hátsó tengellyel megvalósított összkerékhajtással (Q4, később lesz elérhető) kérhető, az akkumulátoros-elektromos változat alapesetben 156 lóerős, a Veloce modellnél 240 lóerős. Utóbbiaknál 54 kWh kapacitású akkumulátort adnak, ami akár 410 km-es hatótávolságot biztosít, villámtöltésre 100 kW-tal van lehetőség – a 10-80%-os töltés 30 perc alatt kivitelezhető. A villanyautók motorházteteje alatt kábeltároló fiókot találunk, azaz nem a csomagtérből rabol értékes litereket a zsák. Az összkerékhajtást elsőként a Jeep Avenger 4xe esetén jelentették be, a nagy teljesítményű villanyautó az Abarth 600e-ből lehet ismerős.
Ugyanaz a csapat végezte a finomhangolást, aki anno a Giulia GTA modellen dolgozott, a 240 lóerős Veloce változat a kategória legközvetlenebb áttételezésű kormányművét kapja Torsen részlegesen önzáró differenciálművel, 25 mm-es ültetésű sportfutóművel, 380 mm átmérőjű első féktárcsákkal és 20 colos felnikre szerelt nagy teljesítményű abroncsokkal.
Magyarországon május végétől lesz rendelhető az Alfa Romeo Milano, az első ügyfélautók az ősszel érkeznek. A piaci bevezetésnél lesz választható a Speciale kivitel, Progresso pajzzsal, 18 colos Petali felnikkel, masszázsfunkciós vezetőüléssel, Spiga műbőr/szövet kárpittal rendelkezik.