Egy új korszak kezdeteként jellemzi a DB12-es kupét az Aston Martin, de kérdés, hogy itt mire gondolnak, hiszen elektrifikáció nincs a fedélzeten, és búcsúzott a márka saját fejlesztésű V12-es motorja is. Orr-középmotorként építik be az AMG-től származó 4,0 literes V8-as biturbót – az utcai autóknál marad a Mercedes-Benz partnerség, az F1-ben váltanak majd 2026-tól Honda-technikára –, amelynek 680 LE (6000/perc) és 800 Nm (2750-6000/perc) a teljesítménye, a váltó 8 fokozatú automatikus, az áttételezést rövidebbre vették, a hátsó tengelyre elektronikusan vezérelt zárású differenciálmű kerül. Mindez, és az először itt használt, kifejezetten az autóhoz készített Michelin Pilot Sport 5 S abroncsok (elöl 275/35/ZR21, hátul 325/30/ZR21, van téli és nyári mintázat is, az oldalfalon AML jelzés olvasható) is hozzájárulnak ahhoz, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 3,6 másodpercet vesz igénybe – ne feledjük, csak hátsókerékhajtású a DB12 –, a csúcssebesség 325 km/óra.
Az új technika egyébként befolyásolta a megjelenést is, a motorolaj-hűtő felülete például duplázódott, a vízhűtő mellé 2 kisebb kiegészítő vízhűtőt helyeztek el, tehát minden korábbinál nagyobb légbeömlőre volt szükség a kocsi orrán. Sokat agyaltak a meleg levegő elvezetésével is, hogy az ne rontsa az aerodinamikai teljesítményt, a motorháztető közepén lévő szellőzőnyílások a turbófeltöltőktől vezetik el a forró levegőt. Megtartották az alumínium tárvázra épülő alumínium/műanyag karosszériát, a módosított merevítőkkel sikerült 7%-kal növelni a torziós merevséget, teljesen új konstrukció a felfüggesztés. Az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók 5-ször erősebbek a korábbinál, ami azt jelenti, hogy jobban tudják kontrollálni a kerekek/karosszéria mozgását – ebből annyit éreznek az utasok, hogy a különböző menetprogramok között sokkal nagyobbak lesznek az eltérések.
Állandó a kormányzás áttétele (1:13,09), az elektronikus rásegítés mértéke változik kiválasztott menetprogramtól függően, végállástól-végállásig 2,4 fordulatra van szükség. Alapesetben acélfékeket adnak (elöl 400 mm, hátul 360 mm tárcsaátmérő), opciós a karbon-kerámia fékrendszer, ami akár 800°C-os hőterhelést is elvisel és 27 kg-ot farag le a tömegből. Számítógépes optimalizációval elérték, hogy a 21 colos kovácsolt alufelnik 8 kg-ot spórolnak az előd 20 colos kovácsolt alufelnijeihez képest.
Manapság üdítőnek számít, hogy nem vitték túlzásba a digitális kijelzőket, a központi érintőképernyő 10,25 colos képátlójú, a magasan lévő ülések közötti konzol folytatásaként helyezik el. A mögöttes hardver gyors reakciókat ígér, a navigáció 3D-s térképet használ, lehetőség van műholdkép-háttér használatára is. Természetesen vezetéknélküli telefoncsatlakoztatási lehetőséget tud az Aston Martin DB12, amelyhez különféle szolgáltatás-csomagokra fizethetnek elő az ügyfelek a gyári alkalmazáson keresztül, utóbbiak akkor tovább élnek a megfizetett határidőig, ha az a gyári használatautó-programon keresztül kerül továbbértékesítésre. Az autó alapára 185 000 font.