Egy belépő szintű, hétköznapi használatra is alkalmas sportkocsin dolgozik a Lotus, eredetileg 2020 végén akarták bemutatni a járművet, de most már 2021 elejét tartják reálisabbnak. Phil Popham vezérigazgató az Automotive News Europe-nak azt is elárulta, hogy 55-100 ezer fontos sávban mozog majd az újdonság vételára. A forma a 2 millió dolláros, 2000 lóerős Evija elektromos szuperautóra hasonlít majd, a prototípusok az Evora karosszériájába bújva futnak az utakon.
A Geely konszernnel a háttérben abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy nem saját maguknak kell megkeresni a kínálat modernizálására a pénzt, tehát nem kell rögtön szabadidő-autót piacra dobniuk, mint az Aston Martinnak vagy a Lamborghininek, ezért sportkocsi lesz a következő autó. Emiatt épp a Hethelben található üzemet fejlesztik, a jelenlegi évi 1600 autós kapacitást a maximális évi 5000 autóra növelik, itt készül majd a márka utolsó, belső égésű motorral szerelt autója. Ez egyébként túlságosan sokat még nem árul el a márka elektromos átállásáról, hiszen az Elise például idestova 24 éve van piacon, az Esprit 28 évig volt gyártásban, szóval még pár évtizedig kihúzza benzinmotoros autóval a Lotus…
Illusztrációnak az utóbbi évtized Evora-tanulmányait használtuk.