Amíg a Ferrari és a McLaren által készített, csak pályahasználatra alkalmas szuperautók utcai típusból készültek, az Aston Martin Vulcan csak nyomokban tartalmaz olyan alkatrészeket, amely közúti használatra alkalmas autóból származik. És most pont ez okozza a problémát.
Mind a 24 darab Aston Martin Vulcan-nak sikerült tulajdonost találni, közülük többen és brit márka több más rajongója is kifejezte igényét arra, hogy szeretne utcai használatra alkalmas gépet vásárolni. A gyár szívesen teljesítené a kérést, de nem biztos, hogy ezt meg is tudják tenni. Jelenleg mérnökök vizsgálják, lehetséges-e egyáltalán a közúti forgalomba helyezéshez szükséges előírásokhoz alkalmassá tenni az autót.
A biztonsági utascella például olyan elemekből épül fel, amelyeket az FIA csak versenypálya-használatra homologizált, ezeket mindenképpen cserélni kellene, tehát lényegében egy új vázat kell készíteni. A 7,0 literes, több mint 800 lóerő teljesítményű V12-est is vissza kell fogni katalizátorokkal és lambda-szondákkal – a túlságosan nagy motorteljesítmény miatt nem engedi az FIA a Vulcan részvételét a GT versenysorozatokban. De a formához is hozzá kell nyúlni, mert túlságosan alacsonyan vannak a fényszórók, szóval rengeteg műszaki problémát kell megoldani. Ha elkészül a megszelídített Aston Martin Vulcan, akkor várhatóan olcsóbb lesz az adók nélkül 611 millió Ft-ba kerülő pályaautónál, a nagyobb darabszám miatt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!