Több mint egy évvel az első számítógépes grafikák megmutatása után hivatalosan is bemutatkozott a Maserati MCXtrema, amely az olaszok újrakezdését jelző MC20-as legvadabb változata. Utcai autónak és FIA-kategóriáknak is túlságosan extrém – azért az FIA biztonsági felszereléseit megkapják, de nem korlátozzák a teljesítményt –, így csak pályanapokon és a gyár által megrendezésre kerülő egymás elleni küzdelmeken lehet majd használni a 62 autót. A karbantartás megkönnyítésére beépített pneumatikus emelők is vannak a fedélzeten.
Megtartják a saját fejlesztésű, előkamrás gyújtású Nettuno 3,0 literes V6-os biturbót, amelynek a teljesítményét 734 lóerőre (7500/perc) és 730 Nm-re (3000/perctől) növelik, a váltót 6 fokozatú szekvenciálisra cserélik, ami mechanikus részlegesen önzáró differenciálművet is tartalmaz. Az elektronikus beavatkozókat (blokkolás- és kipörgésgátló) a Maserati Corse versenyistálló tapasztalatai alapján hangolták, egyedi a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés hangolása, központi kerékanyás agyakat használnak. Nem nyúlnak a karbon utascellához, de teljesen új karosszériát kap a Maserati MCXtrema, amely nagy tempónál jobb aerodinamikai tulajdonságokkal bír.
Ahogy a teljesítménynél, úgy a saját tömegnél se sikerült hozni a megcélzott számot, de azért nem lehet majd panaszkodni az eredményre, hiszen a 734 lóerőnek egy 1300 kg száraz tömegű karosszériát kell mozgatnia. A Maserati MCXtrema menetteljesítményeit nem árulták el, de azt igen, hogy a monoposto pályaautó gyártását 2024 második felében kezdik el, és az első példányokat még abban az évben átadják megrendelőiknek. A vételárról csak annyit tudni, hogy az „bőven 6 számjegyű euró-összeg”.