Csak Frankfurtban leplezik majd le hivatalosan az új Mercedes B-osztályt, ennek megfelelően azok az újságírók, akik már utazhattak pár kilométert a teljesen új fejlesztésű, elsőkerékhajtású Mercedes kompaktautóban, azok se ismerhették meg a pontos részleteket.
Mind a német Autobild, mind a brit Autocar hetilap munkatársai arról számolnak be, hogy a szendvicspadló elhagyásával változatlan külső méretek mellett sokkal tágasabb lett az utastér. Mivel tényleg az utolsó csavarig új konstrukcióról van szó, a Mercedes a tőle elvárható alapossággal kezeli a fejlesztést. A munka 2006-ban indult, az első, kézzel fogható prototípus 2009-ben lett kész, azóta pedig már több mint nyolcmillió kilométert tettek meg az álcázott autókkal szerte a világon – a kipróbált autó például épp Svédországból tért vissza, és rövid stuttgarti átvizsgálást követően már indult is Texasba.
A padlólemezt úgy tervezték, hogy különféle méretű és kapacitású akkumulátor-csomagokat képes befogadni, hibrid, konnektorról tölthető hibrid, akkumulátoros elektromos és tüzelőanyagcellás elektromos autó is megvalósítható az új Mercedes B-osztály alapján. Az utastérben a nagyobb autókból származó kapcsolókat-kezelőszerveket találunk. Kezdetben a 120-204 lóerő közötti teljesítmény-tartományt fedik le a motorok, amelyeknél alapfelszerelés lesz a motorleállító és a fékenergia-visszatáplálás – az összes változatnál, hiszen ezt az új fejlesztésű dupla kuplungos váltóval még az automata kiviteleknél is könnyen megvalósítható. A mérnökök elmondása szerint valószínűleg nem változik majd érdemben az autó vételára a jelenlegihez képest.