Felsőbb utasításra alig pár hónap alatt kezdte újra a termelést az a szentpétervári autógyár, amely nemrég még a Nissan tulajdona volt, de azt 2022 novemberében 1 rubelért értékesítette az orosz állami NAMI autóipari kutatóintézetnek, amely aztán az időközben a szintén a tulajdonába kerül Lada autógyárnak ajándékozta azt 2023 februárjában. Az itt debütáló típus az X-Cross 5-ös, amelyet várhatóan még további, kínai gyártóktól átvett modellek követnek majd.
Első körben még összeszerelésnek is túlzás nevezni a Szentpéterváron végzett munkát, hiszen épp csak feltöltik folyadékokkal a Kínából küldött autókat, felprogramozzák a kulcsokat és alvázszámot gravíroznak azokba; egyelőre még a hűtőrácson lévő márkajelzést is csak rácsavarozzák az eredetire. Később kevésbé összerakott autókat küld majd a Bestune, az idei évre 10 000 példány összerakása a cél, jövőre akarják újraindítani a karosszéria- és fényezőüzemet, amelyet követően már csak alkatrészeket/alkatrészcsoportokat szállítanak majd Kínából. A Lada X-Cross 5-ös árai még nem ismertek, de az idei harmadik negyedévben indul majd a forgalmazás Oroszországban.