A dán Banke Electromotive márciusban kötött szerződést az ukrán Bogdan Motors nevű céggel, az általuk kifejlesztett akkumulátoros-elektromos teherautó gyártására, most pedig elkészült az első példány abban az üzemben, ahol egykor a Luaz nevű terepjárókat készítették.
A Banke ERCV27 kifejezetten szemétgyűjtő-autók alapjának készült, a 7,77 méteres hosszúságú jármű középső tengelye hajtott – két darab 163 lóerős ZF villanymotort használnak –, az első- és a hátsó tengely is kormányzott a jó manőverezőképesség érdekében. Légrugós felfüggesztést kap a 27 tonna össztömegű jármű, amely lítium-vas-foszfát akkumulátort kap, ami 220 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. A Banke ERCV27-esből az idén 15-öt gyártanak, mint Dániába kerül, jövőre már 200 jármű gyártása a célja az együttműködésnek.