Még csütörtök reggel kezdte meg az útját a hatalmas gyár szerelőszalagjain az az autó, amely első szériaautóként gördül majd le hétfőn a sor végéről 13:15-kor – egy 9-3 Aero-ról van szó, amelynek motorterében egy GM A20NFT turbómotor (220 LE/350 Nm) dolgozik. Annyi a változás a korábbiakhoz képest, hogy a gyár leállása előtt Griffin néven futott ez a felszereltség, és a motor nem alkalmas E85-tel való üzemeltetésre.
Ennek az autónak a sorsa egyébként a kínai típusbizonyítvány megszerzéséhez való tesztelés lesz, azaz nem az idő közben a márkától független Saab Múzeumban végzi. Arról még nincs hír, Svédországban hogyan lehet majd hozzájutni az autókhoz, a NEVS megállapodott arról a korábbi Saab márkakereskedésekkel, hogy szervizelik majd az autókat, de a értékesítésről nem született ilyen szerződés – a legjobb tippek szerint közvetlen internetes értékesítést vezetnek be. Arról, hogy mi a helyzet Európa többi részén, semmit nem tudni azt leszámítva, hogy Hollandiában megszerezték az Uniós Típusbizonyítványt az autónak, tehát elméletileg az EU területén forgalomba lehet helyezni majd az autókat.
Egyelőre egyébként lényegében a gyár leállása miatt felhalmozott alkatrészeket használják el a kezdetben 600 fős gárda betanítására (a leállás előtt 3500-an dolgoztak a Saab-nál), jövő májusra növelik a létszámot és a kapacitást, amikor bevezetik a felfrissített autót 9-3N néven, és ekkor mutatkozik majd be az akkumulátoros-elektromos változat is, amely ePower nevet kap. Utóbbinál az ülések között helyezik el az akkumulátor-csomagot, ami jelentősen lecsökkenti a beltér variálhatóságát. Az első nullszériás NEVS Saab 9-3 még szeptember 19-én készült el.