Még februárban mutatta meg a Lada a felfrissített Vesta típusát, de annak nem igazán indult el a sorozatgyártása Izsnyevszkben – a hírek szerint 50-70 autó készült –, amikor a nyugati szankciók miatt leállt az üzem. A hirtelen szünetet arra használta fel a Lada, hogy végre megszüntesse a foglalkoztatási okokból Izsnyevszkben történő autógyártást, és Togliattiba telepítse át a Vesta gyártását. A nyáron indult a gyártás előkészítése a B0 soron, ahol korábban a Renault Logan és Sandero, illetve a Lada Xray típusokat gyártották, és október 13-án az első három karosszériát is összeszerelték, a tervek szerint 2023 tavaszán indul majd meg a sorozatgyártás.
Az izsnyevszki autógyártás hirtelen leállásával ott felhasználatlanul maradtak alkatrészek, köztük a festékek, amelyeket szintén Togliattiba szállítottak át, és mivel azoknak van minőségmegőrzési ideje, jobb híján elhasználják azokat a jelenleg gyártott Granta Classic-hoz. Új szín a sötétszürke metál és a platinaezüst (12 000 rubel felár), és a meglévő fehér mellé (240-es színkód) érkezett egy újabb fehér (221-es színkód). Ez a 3 szín csak ideiglenesen, a rendelkezésre álló festékmennyiség erejéig gazdagítják a Granta választékot.