Obendorfer Dávid már számos ma már klasszikusnak számító Fiatot újragondolt, és javára legyen mondva úgy képes kiszakadni a gyár által már unalomig ismételt 500-as bűvköréből, hogy marad a retró-stílus, de azért van néhány új elem.
Ráadásul semmit nem kellett kitalálnia a fiatal magyar formatervezőnek, épp csak jó alaposan elgondolkozott azon, a hatvan évvel ezelőtt bemutatott Fiat 600-as stíluselemei hogyan néznének ki a mai műanyag-lökhárítós világban. Az eredmény egy jópofa kisautó, amely már csak azért is egy számmal a Fiat 500 felett helyezkedik el, mert öt ajtaja van.
Régen is volt már példa négy utastérajtóval rendelkező Fiat 600-asra, ráadásul szó szerint minden lehetséges megoldást kipróbáltak. Olaszországban Francis Lombardi készítette el az egymással szembenyíló ajtókkal és B oszlop nélkül készülő Lucciolát, a Seat pedig sorozatban is gyártotta a 4 Porte változatot, ahol szintén egymással szembe nyíltak az ajtók, csak nem össze, hanem szét – a B oszlopra voltak felfüggesztve. Aztán még ott van a német NSU-Fiat 600 dobozos változata, amelynél mind a négy ajtó hátul volt felfüggesztve. A manapság elterjedt, elöl zsanérozott ajtókat pedig a 600-asból készített ős-egyterű Multipla vonultatta fel.
Obendorfer Dávid egyelőre még nem álmodott meg ennyi változatot, de a szokatlanul részletes tervét rögtön hétköznapi és sportos Abarth változatban is elkészítette. Azonban hiába szép és jó az itt látható alkotás, az nem gyári termék, azaz szinte nulla az esélye annak, hogy megépítik azt. A Fiat a saját, retró-stílusú Punto utódján dolgozik, amelyről jelen pillanatban csak annyi ismert, hogy még pár évet várnunk kell rá.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!