1957. szeptember 13-án készült el a 70079-es alvázszámú BMW 507-es roadster, amely pár nappal később már a Frankfurti Autószalonon volt kiállítva. 1957. októberében a Londoni Autószalonon szerepelt, innen keréken gurult át a Torinói Autószalonra, a volánja mögött az a Hans Stuck ült, aki 1958-ban több hegyi felfutó versenyen is indult a kocsival, amely idő közben a Hula-Hoop Conny című filmben is szerepelt. A rövid, de annál mozgalmasabb gyári pályafutást követően felújították a motorját, és új váltót is kapott, mielőtt 1958 őszén egy frankfurti márkakereskedésben, mint használt autót kiállították.
Itt látta meg az autót az Európában katonai szolgálatot teljesítő 23 éves Elvis Presley, aki egy rövid próbautat követően megvásárolta az autót. Zavarta, hogy a női rajongói állandóan rúzzsal hagynak üzenetet a karosszérián, a probléma megoldását a piros fényezés jelentette. Leszerelését követően magával vitte az Egyesült Államokba a kocsit, ahol aztán gyorsan ráunt, és egy New York-i Chrysler kereskedésben beszámoltatta azt egy új autóba. Tommy Charles 4500 dollárért vásárolta meg a roadster azzal a szándékkal, hogy versenyezni fog vele. A felkészítés során került könnyen tuningolható és szerelhető Chevrolet V8-as az alumínium 3,2 literes V8-as helyére.
Miután a versenykarrierje véget ért, több kézen is átment a BMW 507-es, mígnem a meglehetősen lestrapált kocsit egy gyűjtő eltárolta azzal a szándékkal, hogy egy nap majd felújítja. Rengeteg alkatrészt gyűjtött, de nem sikerült gyári erőforrást találnia, ezért nem kezdte meg a munkát. Ekkor került a képbe a BMW Classic, de még a gyárnak is több éves alkudozásra és meggyőzésre volt szüksége ahhoz, hogy megvásárolhassa az autót – azzal a feltétellel, hogy azt gyári állapotúra restaurálják.
2014 tavaszán érkezett meg a roncs Európába, ahol a BMW Múzeumban tett villámlátogatást követően elkezdődött a felújítás. A szétszerelés az eredetileg tervezett 2 nap helyett egy hétig tartott, annyira rossz állapotban volt a maradék. Nem volt motorja, váltója, a hátsó felfüggesztés ismeretlen eredetű volt, csak a meglehetősen rossz állapotú alumínium karosszéria és acél alváz volt gyári. Nagyon sok alkatrészt újra kellett gyártani, az utastér több eleménél is 3D nyomtatást vettek igénybe. A felújításnak köszönhetően a BMW Classic kínálatában megjelentek ezek az alkatrészek, amelyek megkönnyítik a felújítók dolgát világszerte.
Egy korabeli 3,2 literes V8-as blokkot alapul véve a BMW Classic szakemberei elkészítették a roadster specifikációjának megfelelő motort, amelyből eltávolították a motorszámot. A fényezésnél nem a manapság megengedett vízbázisú anyagokat használták, hanem az ötvenes éveknek megfelelő kemikáliákat, így tényleg a gyári árnyalatnak megfelelő a fehér szín – nem annyira élénk, mintha a mai anyagokkal dolgoztak volna. A BMW az Egyesült Államokban, a Pebble Beach rendezvénysorozaton debütálja Elvis Presley egykori autóját, ezt követően pedig a gyűjtemény részeként kezelik majd, tehát a Múzeumban, a BMW Classic főhadiszállásán vagy épp egyéb rendezvényen lesz majd látható.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!