Belépőmodelljének modellfrissítését használta fel a Ferrari arra, hogy megkezdje a kínálat turbósítását. Nem teljesen új konstrukció a 3,9 literes V8-as biturbó, hiszen a Maseratikban használt blokk továbbfejlesztéséről van szó. Növekedett a lökettérfogat (3799 helyett 3855 köbcenti), a teljesítmény pedig 560 lóerő 7500/perc fordulaton, a maximális nyomaték 755 Nm – ez jelentős növekedés a szívómotoros California 490LE/505 Nm teljesítményéhez képest.
A Ferrari egy nagyon fontos dolgot kihangsúlyoz az új erőforrással kapcsolatban, hogy a turbófeltöltés ellenére a márkára jellemző vérpezsdítő motorhang megmaradt. sokat dolgoztak azon is, hogy ne fulladjon ki a motor a felső fordulatszám-tartományban sem. Ezekre az állításokra még nincs bizonyíték, de azt már elárulták, hogy a 100-as sprintet 0,2 másodperccel hamarabb, 3,6 másodperc alatt futja meg a California T, a csúcssebesség pedig 312 km/h-ról 316 km/h-ra emelkedett. sok hűhó kevésért…
Érdekes módon nem adták meg az alapváltozat fogyasztását, a sajtóközleményben csak arra térnek ki, hogy az opcionális HELE csomaggal (csökkentett belső súrlódású motor, egyéb finomítások) szerelt Ferrari California T 10,5 l/100 km-es átlagot tud laboratóriumban. Ezt valószínűleg kevesen fogják majd a gyakorlatban is megtapasztalni, hiszen a sofőrök minden bizonnyal az új rugókkal és a korábbinál gyorsabban reagáló elektronikus lengéscsillapításnak és a közvetlenebb kormányzásnak az előnyeit fogják majd próbálgatni.
Hogy ne érezzék magukat annyira szegénynek a California T tulajdonosok, a kocsi megjelenését igyekeztek a nagyobb testvérekhez hasonlatossá tenni az új fényszórókkal, első lökhárítóval és motorháztetővel. A sofőr részben digitális műszeregység segítségével tájékozódhat, a középkonzolt jórészt kiváltották az új érintőképernyővel. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Ferrari California T forgalmazása a nyár végén indul.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!