Már az egy tulajdonoshoz kerülés előtt is együttműködött Porsche és az Audi, a gömbölyű 80-asból készített RS 2 Avantot nemcsak kifejlesztette a Porsche, de a gyártást is Stuttgartban végezték – abban az üzemben, ahol korábban a Mercedes-Benz 500 E-ket gyártották kézi munkával.
Most csak a motort veszi át az Audi a testvérmárkától, a Porsche-fejlesztésű 2,9 literes V6-ossal jön az új RS 4 Avant, amelyet könnyű felismerni a hatalmas méretű első légbeömlőkről, ahhoz, hogy a 30 mm-rel kiszélesített kerékjáratokat észrevegye az ember, már jobban oda kell nézni. A formatervezők szerint az Audi 90 quattro IMSA GTO versenyautó inspirálta őket az A4 Avant karosszéria átalakítása során. Alapáron 19 colos, extraként 20 colos kovácsolt alufelniket kap a sportkombi.
A 100 km/órás sebességet mindössze 4,1 másodperc alatt éri el az RS 4 Avant, ebben nagy szerepe van a 2.9 TFSI hatalmas nyomatékának. A 450 lóerőhöz 600 Nm tartozik az 1900-500/perc fordulatszám-tartományban, ez 170 Nm-rel több az előző generációs V8-as tudásánál. A csúcssebesség elektronikusan korlátozott 250 vagy 280 km/h – utóbbi a feláras RS dynamic csomag megvásárlásakor érhető el. Az 1790 kg-os saját tömeg azt jelenti, elődjéhez képest 80 kg-mal nyom kevesebbet a mérlegen az Audi RS 4 Avant.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!