A múlt század ötvenes éveiben a Szovjetunióban a motorkerékpár-versenyzők kiemelt figyelmet kaptak, ennek köszönhető, hogy Arkadij Babics leningrádi versenyző kapcsolatait kihasználva megépítette álomautóját, a kétüléses, tető nélküli Leningrad roadstert. Aztán az évek alatt többször gazdát cserélt a jármű, át is fényezték, mígnem pár évvel ezelőtt egyszerű apróhirdetésben keretek új tulajdonost a roncsnak.
Vlagyimir Kirejev 350 ezer rubelért (1,6 millió Ft) vásárolta meg az egyedi járművet, amelyről aztán kiderült, hogy szinte menthetetlen állapotban volt. A nagy méretű, kézzel formált karosszérialemezeket tartó egyedi csőváz porrá rohadt, rengeteg alkatrész hiányzott a karosszériáról és a technikából is. Időt és pénzt nem kímélve mentették meg az egyedi szovjet sportkocsit, pontos összeget nem árultak el, csak annyit, hogy a Lettországban végzett munka több százezer euróba (70+ millió Ft) került. Nemcsak a ZIM-ből származó 3,5 literes, 90 lóerős hathengerest és a hajtásláncot, valamint a felfüggesztést kellett újragyártani, de a karosszérialemezekkel is sokat kellett foglalkozni, a krómozott díszeket pedig a korabeli fényképek alapján kellett reprodukálni.
Apropó korabeli fénykép, az 1958-ban európai körúton járó John Schulz amerikai fotós Szovjetunió-beli kiruccanásán az utcán parkolva fényképezte le a Leningrad roadstert, amelyet még ekkor is sokan megcsodáltak, ez az egyedüli színes fénykép az autóról, amely az eredeti állapotát mutatja annak, és ez alapján készítették el az új fényezést. A korabeli beszámolók alapján a Leningrad roadster végsebessége 180 km/óra, ezt az új tulajdonos nem fogja kipróbálni, helyette különböző rendezvényeken vesz majd részt egyedi, szovjet sportkocsijával.