A Ford az idei évadban tér vissza a versenypályákra a GT legújabb, szám szerint harmadik generációjával, de ezzel egy időben a legelső generáció is reneszánszát éli: a Superformance nevű, az első generáció utánzatait hivatalos felhatalmazással építő vállalkozás bejelentette, hogy az 1966-os Le Mans-i győztes autóból épít 20 darabot.
A GT40 MKII 50th Anniversary az eredeti versenyautónak megfelelően jobbkormányos és a váltókar is a jobb oldalon található, szóval közúton nem lesz majd egyszerű a használata. Az alkatrészek 90 százaléka egyébként csereszabatos az eredetivel, a fennmaradó 10 százalék az állítható pedáldobozt (az ülés mereven van rögzítve, ez az egyedüli állítási lehetőség) és a légkondicionálót jelenti.
Az utascellát például 244 darab, lézerrel kivágott, préselt és hajlított acéllemezből állítják össze, a modern ötvözeteknek köszönhetően változatlan megjelenés mellett a korabelinél merevebb a váz. A fékberendezés márkája továbbra is Wilwood, de modern autóban nagyobb teljesítményű a rendszer, a rugókat a H&R, a lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja.
A Superformance egyébként csak a hajtásláncot nélkülöző karosszériát szállítja 196 995 dollárért, és a jubileumi kivitelnél erősen ajánlja az ügyfeleknek, hogy a Shelby American által készített, alumínium blokkos 427 FE V8-as erőforrást válasszák – ebben az esetben a blokk is kap az évfordulóról megemlékező jelvényt, és a nemzetközi Shelby regiszterbe is bekerül a gép. Ennek a motornak a választása úgy 60 ezer dollárral növeli a számlát, de ebben már benne van a beszerelés is.
Csak három, a korabeli versenyautón is alkalmazott fényezés közül lehet választani, Bruce McLaren ezüst csíkos fekete autót, Ken Miles fehér csíkos kék autót, Dan Gurney fehér csíkos piros autót vezetett. A Superformance GT40 MKII 50th Anniversary első példánya a Barret-Jackson aukciós ház Scottsdale-i Árverésén is megtekinthető lesz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!