Danny Baharnak azért kellett távoznia a Lotus éléről, mert grandiózus kínálat-bővítési terveket fogalmazott meg. Ez még nem lett volna baj, de az igen, hogy lényegében csak luxus-sportkocsikat akart készíteni, márpedig manapság nem ezekre vevők az emberek. A legjobban a Porsche szárnyalása bizonyítja mindezt, a stuttgarti gyártó legnépszerűbb modellje a szabadidő-autó, majd jön a limuzin, és csak az után jönnek a sportkocsik.
Valami hasonló váltás szerepel a Lotus új vezetőjének, Jean-Marc Gales-nak a terveiben, amelyről a tulajdonos Proton igazgatósági ülésén számolt be. A PSA-tól érkezett francia szakember május elsején vette át a Lotus Group irányítását, és mostanra dolgozta ki a stratégiát. Ennek lényege, hogy két teljesen új típussal bővítik a választékot, egy nagy méretű szabadidő-autóval és egy nagyjából 5 méteres, sportos limuzinnal. Arról, hogy ezek teljesen egészében saját fejlesztések lesznek, nem nyilatkozott, de azt megemlítette, hogy a cégnek már vannak ilyen irányú tapasztalatai, hiszen a kilencvenes években az Opel Lotus Omega-val már jelen voltak ebben a piaci szegmensben.
A fejlesztőrészleg miatt a Lotusnak szerteágazó iparági kapcsolatai vannak, így könnyen lehet, hogy egy nagy konszern meglévő típusát alakítják át, de azt se lehet kizárni, hogy egy olyan építőkészletet csinálnak, amely egyszerre használható a szabadidő-autónál és a luxuslimuzinnál is. A Lotus már egy ideje foglalkozik a szabadidő-autó készítésével, legutóbb a 2006-ban bemutatott APX tanulmány adott erről hírt. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a hamarosan várható szériamodellnek ehhez nem lesz köze.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!