Hetedik alkalommal rendezték meg szombaton a Trabant-Wartburg találkozót Kecskeméten. Az eseménynek az Auchan áruházhoz tartozó terület adott otthont. A füves területet hamar benépesítették a résztvevők járgányai, amelyek elsősorban a Berlini Fal keleti oldalán gyártott autók közül kerültek ki. A rendezvény leginkább a Trabant-ínyenceket kényeztette, de szép számban érkeztek Wartburgok és Barkasok is. Elszórtan korabeli nyugati autók is voltak – egy 1966-os Mercedes és egy Audi emblémás veterán DKW Junior.
Pap János Szilveszter, a találkozó főszervezője elmondta, hogy a rendezvényt hét évvel ezelőtt indították útjára, akkor még egy maroknyi érdeklődő számára. Azóta több mint 100 autótulajdonos résztvevője van a találkozónak, ami láthatóan kezdi kinőni magát. A főszervező maga 2009-ben kapta a sugallatot, hogy vennie kell egy kétütemű Trabantot, és mivel Kecskeméten akkor még nem volt ilyen jellegű közösségi esemény, 2011-ben megrendezték az első találkozót Trabant, Wartburg és Barkas kategóriában.
De nem csak elmerülni lehetett a múlt e remek alkotásaiban: a vállalkozó kedvű kétütemű-tulajdonosok ügyességi versenyeken mérkőzhettek meg egymással. A tele vizespohárral való szlalomozás a vezetői tudást és precizitást is próbára tette. Az nyert, akinek a bóják közti szlalomozás után a legtöbb víz maradt poharában, ami nem bizonyult könnyű feladatnak. Ezt követte a kerékdobás, majd a sör-virsli verseny, ahol talán még egy Trabanténál is nagyobb teljesítményt kellett nyújtani. A versenyek után felvonulás következett egészen a városközpontig és vissza, majd eredményhirdetés.
Ahogy egy ilyen találkozón szokás egy-egy márka, számos, különleges átalakításon átesett képviselője is megjelent a helyszínen. Volt kabrió, katonai jellegű Trabant, tuningolt két- és négyütemű keleti remekek. Horváth István Krisztián egy sok díjat nyert, átalakított négyütemű fehér Trabi boldog tulajdonosa. 1400 köbcentis, 123 lóerős Volkswagen Polo motort szerelt bele, ami egy 5 sebességes dízelváltón keresztül adja le teljesítményét. Előre és hátra tárcsaféket szerelt az autóba és maga tervezte az egyedi felfüggesztést is. Az autó több gyorsulási versenyen is részt vett. Jelenlegi autóját, ami már a harmadik a sorban, 2007 óta építi, s mintegy másfél millió forintot költött rá. Azonban még nincs kész, mert a műszerfalat szeretné teljesen kicserélni.
Sándor Zsolt a Wartburg-tulajdonosok táborát erősítette, kék-fehér 1965-ös évjáratú Wartburg 311-es típusú autóját hozta el megmutatni az érdeklődőknek. Ez az utolsó nagykerekű példány a típusból. Azért tartja, mert szerinte ez a kelet-német autógyártás legszebb kétütemű autója. Továbbá kétütemű autót soha nem gyártanak már és ezért egy különlegességet birtokol, amit szeretne megőrizni az utókornak. Kedvence három hengeres és nagyjából 50 lóerő teljesítményre képes. A szervezők tervei szerint a találkozó története jövőre is folytatódik, az érdeklődés mindenképpen erre mutat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!