Mindenkit érint a japán szökőár miatti alkatrészellátási-nehézség, de a japán autógyártókat értelemszerűen jobban, mint a többieket. A Toyota előrejelzései szerint csak az év végére tér vissza a normális kerékvágásba a termelés, ami azt is jelenti, hogy igen nagy valószínűséggel a kisebb nehézségekkel küzdő General Motors visszaveszi az első helyet.
A Toyota nehézségei természetesen érintik a Lexust is, a CT200h például majdnem teljes egészében el van adva előre az egész évre – mielőtt még egyáltalán elkezdték volna a piaci bevezetését. Az Egyesült Államokban ráadásul három évvel pörgette fel a lízing-üzletet a Lexus márka, az első szerződések idén nyáron járnak majd le. Ezek az emberek egy másik prémiummárka mellett fogják elkötelezni magukat a következő három évre, mivel a márkakereskedők egyszerűen nem lesznek képesek autókat adni nekik.
A világ legnagyobb autógyártójának címének elvesztése tehát nem ideiglenes változás lesz, a Toyotának több évre lesz szüksége ahhoz, hogy újra a normális kerékvágásban menjenek a dolgok. Ráadásul mire ez bekövetkezik, már nem csak General Motors-szal kell megküzdenie majd az elsőségért, a Volkswagen konszern is jó úton halad e felé.