A Volkswagen Haszonjárművek eredetileg a Techno Classica kiállításon akarta bemutatni az akkumulátoros-elektromos hajtásúra átalakított Samba-buszt, azonban a találkozót az őszre halasztották, úgyhogy egyszerűen közreadták a képeket az átépített modellről. Nem egyedi átalakításról van szó, hanem az eClassics céggel közösen készített gyári átalakítókészlet mostantól elérhető. Igaz, nehéz megindokolni, hogy miért költsön valaki 64 900 eurót az átépítésre, ami csökkenti a 80-100 000 euró értékű járművének az értékét?
Egy 1966-ban gyártott T1 Samba volt a kiindulási alap, amelyet eredetileg egy 44 LE/102 Nm teljesítményű boxer mozgatott. Ennek a helyére egy 83 LE/212 Nm teljesítményű villanymotor kerül, azaz megduplázódik a teljesítmény. Sokkal fürgébb lesz az eredetinél a T1-es, a végsebességet elektronikusan kell korlátozni 130 km/óránál – az eredeti nagy nekifutással is csak 105 km/órára képes. A méregdrága átalakítás része még a teljesen új fejlesztésű, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés állítható rugóstagokkal, a fogasléces kormánymű és a négy, belső hűtésű tárcsát használó fékrendszer.
A karosszériát Energetic Orange metál és matt Golden Sand metál színekre fényezték, az utastérben Saint Tropez és Saffrano narancs színeket használtak. Az átalakítás kevésbé szép részlete az első üléspadba épített pár évvel ezelőtti előválasztókar, amelynek segítségével a haladási irányt illetve a fokozott energia-visszatermelést lehet kapcsolni, ellenben az átalakított műszer jól illeszkedik az eredeti megjelenésbe. Az alvázba építik bele a 45 kWh kapacitású akkumulátort, ami több mint 200 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, és akár 50 kW-os villámtöltést is képes fogadni a Volkswagen e-Bulli.