Legfeljebb a vak ember látja, hogy a Citroën C-Aircross nevű tanulmány friss, üde színt visz a szabadidő-autó kategóriába megjelenésével, hiszen az kiköpött mása a 4 éve ismert C4 Cactusnak, illetve a most utcára kerülő C3-as kisautó is ezt a stílust követi.
citroen2
Méret tekintetében a két, már megvásárolható autó között félúton helyezkedik el a tanulmány, hossza 4,15 méter, szélessége 1,74 méter, magassága 1,63 méter. A tengelytávolság vagy a hasmagasság értékével adós maradt a gyár. A gyakorlatban a C3 Picasso egyterű utódaként valósul majd meg a C-Aircross, ebbéli mivoltában az Opel Crossland X testvérmodellje is lesz.
citroen3
Az egymással szembe nyíló oldalajtók és a B oszlop hiánya csak a tanulmány sajátja, de a vidám színösszeállítású utastér egyébként könnyen sorozatgyártásba kerülhet. A középkonzolt érintőképernyővel váltják ki – 12 colos a képátló -, a sofőrt fel-a-fejjel kijelző tájékoztatja, és visszatért az egyküllős kormánykerék is. Okos ötlet, hogy a telefon vezeték nélküli töltését lehetővé tevő polcnál szíjjal lehet rögzíteni a készüléket elmozdulás ellen. Ez a konzol egyébként a hátsó ülésekig húzódik, és rengeteg tárolóhelyet alakítottak ki benne.
citroen4
Nem csak a panorámaszélvédő és az üvegtető enged természetes fényt az utastérbe, körben üvegezett az utastér, a C oszlopon lévő darabokra azonban zsalugáterekhez hasonló mintát helyeztek el, amelyet bentről világítanak meg. A külső visszapillantókat kamerákkal helyettesítették, ezek képe a belső tükörben lévő kijelzőn jelenik meg; a tükröződő felület mellett van egy, a tetőspoiler közepén elhelyezett kamera is, ami szintén a hátralátást segíti.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!