A Fiat fejlesztői olyan autókra koncentrálnak, amelyek terén nagy tapasztalatokkal rendelkeznek: minik, kisautók, kompaktok, buszlimuzinok. A szabadidő-autókat inkább külső partnerekkel együtt készítik, lásd a Suzuki SX4-es alapuló Sedici. Most a konszernhez tartozó, Európából hamarosan búcsúzó Dodge egyetlen, valamirevaló autóját mentik meg az utókor számára.
A Fiat Freemont mindössze hűtőrácsában és lökhárítójában tér el az alapot jelentő Dodge Journey-től, de nem is nagyon kellett új formát adni az autónak, hiszen azt úgyis alig néhányan ismerik Európában. Az olcsó belső és a hangos VW TDI miatt csak nagyon elszántak vásárolták az autót. Ezt a hibát nem követik el a Fiat Freemont esetén, amihez teljesen új belsőt terveznek, a motortérben pedig a saját fejlesztésű kétliteres dízelre alapoznak. Széria a hét ülés, amelyek közül a két leghátsó egy mozdulattal eltüntethető a raktér padlójában. A könnyű beszállás segítésére a hátsó ajtók 90 fokos szögben is feltárhatóak, a második sorban beépített gyermekülések is rendelhetőek. Mivel az autók messziről, Mexikóból jönnek, csak két felszereltség közül lehet majd választani.
Alap lesz a hét ülés, a három zónás légkondicionáló, keréknyomás-figyelő rendszer, az érintőképernyős rádió. A csúcsváltozatban már 8,4 col az érintőképernyő képátlója, SD kártya és DVD olvasó is van – a navigáció funkcióról itt se tesznek említést -, tolatóradar, automatikus tompított kapcsolás és tetősín teszi teljessé a képet. Kezdetben csak elsőkerékhajtással, kézi kapcsolású váltóval és 140 vagy 170 lóerő teljesítményű kétliteres Multijet dízellel árulják majd az autót, később a 170 lóerős dízel összkerékhajtással is rendelhető lesz, és a 3,6 literes, 279 lóerős benzines V6-os is megjelenik majd csúcsmotorként, automatikus váltóval és összkerékhajtással.