Nem sokkal azt követően, hogy a Renault és az Opel bejelentette a Trafic/Vivaro új generációját, itt vannak az első információk a Master/Movano haszonjármű frissítéséről. Ennél a típusnál csak a francia változat megjelenése módosul kis mértékben, de a technikán sokat fejlesztenek.
Továbbra is csak 2,3 literes, négyhengeres turbódízel az egyetlen erőforrás, de a leggyengébb változat immár 110 lóerős, a következő lépcsőfok az eddig is elérhető 125 lóerős szint. Ez után jön az újdonság, a BiTurbo változat, ami 136 LE/340 Nm és 163 LE/360 Nm teljesítménnyel kérhető. Ennél már alapfelszerelés a motorleállító, így a korábbi 150 lóerős egyturbós motorhoz képest a szabványos ciklusban 18 százalékkal javul a fogyasztás. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételeit módosították, rövidebbre vették azokat.
Újdonság, hogy eddig a legnagyobb teherbírású L4-es modell csak dupla hátsó kerékkel volt elérhető, ezentúl szimpla kerékkel és ezáltal tágasabb raktérrel is választható lesz. Alapfelszerelés lesz az elektronikus menetstabilizáló, ami utánfutó-stabilizálást és emelkedősegédet is tartalmaz. Az utasoldali napellenzőbe egy olyan domború tükröt helyeztek el, amelynek segítségével a sofőr figyelheti az egyébként az általa csak nehezen belátható jobboldalt. A megújult Renault Master és Opel Movano a nyár végén érkezik meg a kereskedésekbe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!