Egyre nehezebb dolga van a piacon az Audi A8-asnak a frissebb vetélytársak ellenében, ezért Marc Lichte, a márka vezető formatervezője azt kérte munkatársaitól, hogy valami teljesen új luxuslimuzint készítsenek. A generációváltásra ugyan várnunk kell még vagy 3-4 évet, de a Grandsphere nevű tanulmány azt mutatja, hogy milyen irányba halad a fejlesztés. Az is árulkodó, hogy a tanulmány nem egyedi konstrukció, hanem a meglévő – a Porsche Taycan és az Audi e-tron GT által használt – PPE építőkészleten valósították meg. A karosszéria 5,35 méter hosszú, 2 méter széles és mindössze 1,39 méter magas – ne feledjük, a padlóban lévő akkumulátor miatt az utastér nagyon lapos –, a tengelytávolság 3,19 méter.
A belső tér kialakításánál azt akarták elérni, hogy a repülőgépek első osztályának élményét nyújtsa az autóban utazás. Nem, nem turbulenciára vagy étel-ital felszolgálásra kell számítani, hanem a robotpilótára – a 4-es szintű önvezető képesség azt jelenti, hogy az autó képes az esetek többségében átvenni a vezetést, de még lehetnek olyan helyzetek, amikor szükség van emberi beavatkozásra –, és az ággyá alakítható ülésre.
Fát, gyapjút és műszálas szövetet használtak a belsőben, az első ülések közötti végén még egy szobanövény is helyet kapott – biztos árnyéktűrő növényről van szó, hiszen az otthoni garázsban/céges mélygarázsban bizony ritkán süt a nap… –, monitorok helyett a faburkolatot használják vetítőfelületként. Üzemmódtól függ, mekkora területre vetítik az információkat, emberi vezetés módban egy MMI felületen keresztül lehet vezérelni a funkciókat, robotpilóta esetén a számítógép figyeli, pontosan hova néz, azaz melyik menüpontot akarja elérni a használó, és eközben a levegőben végzett kézmozdulatokkal vezérelheti a történéseket. Vannak virtuális valóság szemüvegek is a fedélzeten, tudják, azokról az eszközökről van szó, amelynek a használata még statikus körülmények között is fájdalmas/vicces tud lenni attól függően, a szemüveg melyik feléről figyeljük a történéseket.
A 800V-os nagyfeszültségű rendszer jóvoltából akár 270 kW teljesítményű töltést is képes fogadni a 120 kWh kapacitású telep, ilyenkor tíz perc alatt lehet 300 km-nyi energiát vételezni, a hatótávolság Eco-módban elérheti a 750 km-t. Kétmotoros összkerékhajtást kapott az Audi Grandsphere, a rendszerteljesítmény 721 lóerő és 960 Nm, a 0-100 km/óra gyorsulást mintegy 4 másodperc alatt letudja ez a túrakupé, a végsebességét nem árulták el, csak annyit, hogy a hatótáv maximalizálása érdekében azt az elektronika korlátozza.