A Prologue kupé volt az első, majd következett az Avant kombi, és máris itt az allroad változat. Ezek után már a vaknak is nyilvánvaló, hogy a soron következő A6-os/A7-es modellsorozatok előzetese az autó. Az Avant-hoz képest 77 mm-rel növelték meg a magasságot, a kerékjáratok és a karosszéria alsó peremén pedig robusztusságot jelző műanyag burkolatot helyzetek el.
A technikára nyugodtan alkalmazható a brutális jelző, hiszen a benzin-elektormos hibrid hajtás rendszerteljesítménye 740 lóerő és 900 Nm. Ezt a 4,0 literes, V8-as biturbó V8-as és egy, a nyolcfokozatú automatikus váltóba épített villanymotor állítja elő, és quattro összkerékhajtáson keresztül juttatja a talajra.
A 100 km/órás sebességet mindössze 3,5 másodperc alatt éri el az Audi Prologue allroad, a végsebességet nem közölték, de hát itt is biztos tartják magukat az önként vállalt 250 km/h-s limithez. Ahogy azt megszokhattuk, a kábeles hirid hajtás a szabványos mérési cikluson elképesztően alacsony fogyasztást ér el, a 2,4 l/100 km 56 g/km-es CO2-kibocsájtásnak felel meg.
Itt muszáj megjegyezni, hogy a raktér padlója alá épített 14,1 kWh kapacitású akkumulátor segítségével akár 54 km távolságot is képes megtenni az autó a benzinmotor használata nélkül. Ezzel kapcsolatban egyébként a legnagyobb újdonság az, hogy a tanulmány esetén az Audi által fejlesztett, vezeték nélküli töltési technológiát is alkalmazzák – ennek a sorozatgyártásban való megjelenéséről még nincs semmi hír.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!