Mielőtt még piacra dobták volna az új Audi TT RS-t, arról lehetett hallani, hogy búcsúzunk a 2,5 literes, soros öthengeres turbómotortól. Ez a hír igaz, de nem a 2,0 literes négyhengeres turbómotorral váltották le a motort, hanem egy szintén 2,5 literes, soros öthengeres turbóval, szóval van jövője a lelkes dohogásnak.
Legfontosabb változás, hogy immár alumíniumból készül a blokk, ami 10 kg-mal csökkenti az erőforrás tömegét. A használónak ennél sokkal fontosabb hír, hogy a teljesítmény 60 lóerővel emelkedett a korábbihoz képest, azaz immár alaphelyzetben is 400 LE/480 Nm felett rendelkezik a sofőr jobblába. Valamit-valamiért alapon megszűnt a kézi kapcsolású váltó, tehát alapfelszerelésként kapja a 7 fokozatú, dupla kuplungos egységet a TT RS, amihez rögtön a volán mögötti kapcsolófüleket is adják, hogy szükség esetén a kormány elengedése nélkül tudjon zongorázni a vezető a fokozatok között.
Természetesen a legújabb generációs, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval rendelkező quattro összkerékhajtás is ott van a fedélzeten, hogy legalább esélyt adjanak a pilótának akkor, ha keményen használja a technikát. Alaphelyzetben 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, felár ellenében lehet kapni az elektronikus lengéscsillapítást. A széria 19 colos felnik mögött elöl 370 mm acél féktárcsák rejtőznek, a feláras 20 colos felni rendelése esetén karbon-kerámia fékrendszer rendelésére is van lehetőség.
A 100 km/h-s sebességet 3,7 másodperc alatt futja meg a TT RS kupé, a kicsit nehezebb TT RS roadsternek ehhez 3,9 másodpercre van szüksége, szóval igencsak kapkodnia kell magát az 540 lóerős Audi R8 V10 sofőrjének, ha elöl akar maradni – az 5,2 literes V10-es szívómotorral szerelt középmotoros szuperautó 3,5 másodperces sprintidővel vezet, de csak addig, amíg a bőven 400 lóerő feletti teljesítményű TT RS plus-t piacra nem dobják.
Teljesen új az első lökhárító, amely még nagyobb felületen engedi a menetszelet a különféle hűtőkre, a hátsó lökhárítóban az RS-modellek sajátjának számító ovális kipifogóvégződéseket helyezték el, ezen kívül a 19 vagy 20 colos felnik is egyediek, illetve a fényképeken látható spoilerkészlet is csak a TT RS-hez kérhető – felár ellenében-, alaphelyzetben a csomagtérfedélből előbújó hátsó spoilert kap a kocsi. Szintén feláras az új, organikus LED-eket használó hátsó lámpa. A Győrben gyártott Audi TT RS kupénak Németországban 66 400 euró az ára, a roadsterért legalább 69 200 eurót kell fizetni, az első megrendelők az ősszel vehetik majd át autójukat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!