Online lehetett Kínában figyelemmel követni a Ford Explorer bemutatóját, a több mint 5 méteres szabadidő-autót kívül-belül a helyi ízléshez igazították. A hűtőrács keskenyebb és magasabb a globális változathoz képest, a betét tele van krómmal, a lökhárító alsó részén is eltérő a légbeömlők helyzete és formája.
Az utastér dísze a SYNC3-as fejegység az élére állított, 10,1 colos képátlójú központi érintőképernyővel, a kilencféle kütyütöltési lehetőség (indukció, 4 USB, 4 USB-C) mellett tíz készüléket kezelni képes wifi-hotspot is van a fedélzeten. A changan Ford által gyártott Explorernél az alap egy új fejlesztésű 2,0 literes turbómotor lesz 220 lóerő körüli teljesítménnyel, utóbbi adat nem végleges, mert csak pár hónappal a piaci rajtot követően lesz választható ez az erőforrás, kezdetben csak a 2,3 literes, 276 lóerős turbómotorral (a váltó minden esetben tízfokozatú, automatikus) lesz megvásárolható az autó. A 190 000 jüanos, azaz 8,9 millió Ft-os indulóár egyébként kevesebb, mint a fele az előző, az USA-ból importált Explorer árának.