Személyautósabbra vették a Ford Transit megjelenését azzal, hogy immár teljesen fényezett a lökhárító – ez praktikusabb is, hiszen a feketét sérülés esetén cserélni kell, ezt meg újra lehet fényezni. Új a műszerfal, ahol a tárolási lehetőségek számát növelték, illetve mobil irodára gondolva a műszerfal tetején áramellátással rendelkező polc is van. Már itt a Sync3-as fejegységet adják felár ellenében. Úgy növelik a hasznos teherbírást, hogy csökkentik a tömeget, alumínium a motorházfedél, változó falvastagságú a keréktárcsa, a kipufogódob egyrétegű külső burkot kap az eddigi dupla fal helyett, a fülke-raktér válaszfal pedig acél helyett immár műanyag.
A 2,0 literes EcoBlue dízel továbbfejlesztett változatát kapja a Ford legnagyobb, egyszerűen Transit névre hallgató haszonjárműve. A közös nyomócsöves rendszer már 2200 bar-os nyomáson dolgozik, a belső súrlódást az acél dugattyúk vékonyabb palástja csökkenti, az olajszivattyú változó szállítási kapacitású, lecserélték a turbófeltöltőt. Új elem még az elektromos kormányszervo és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok alkalmazása, a motorleállító rendszer eddig is széria volt.
A 105, 130 és 170 lóerős motorkínálat egy új, 185 LE/415 Nm-es változattal bővül, és a hosszmotoros-hátsókerékhajtású kivitelben lágy-hibrid technológia is választható lesz felár ellenében. A motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátor 48V-os rendszert használ a fokozott energia-visszatermelés érdekében, ezen kívül a belső égésű motort is tudja tehermentesíteni pár pillanatig. Átlagosan 3, városi forgalomban 8%-os üzemanyag-megtakarításról ír a sajtóanyag. 2020 tavaszától lehet majd kérni a hátsókerékhajtású modellekhez a Ford saját fejlesztésű, tízfokozatú automatikus váltóját.
2019-től lesz elérhető a FordPass Connect telematikai szolgáltatás, amely kisvállalkozásoknak és nagy flották üzemeltetőinek is megkönnyíti az életét. Új, a személyautókból már ismert vezetőtámogató rendszerek is elérhetőek a Ford Transit felfrissített változatához.