Mi itt Európában indiai gyártásból kapjuk majd a Suzuki új minijét, 2014 utolsó negyedévében érkeznek majd meg az első példányok. Azonban van néhány eltérés az Új-Delhi Autószalonon megismert Celerio-hoz képest.
Például már elkészültek a gyári tartozékok is, amelyek között megtaláljuk azt a szabadidő-autós kinézetű készletet is, ami például a Swifthez is elérhető. A belső tér mifelénk csak egyszínű műszerfallal jön majd, kétféle üléskárpit közül lehet majd választani: kék vagy sárga pöttyökkel díszített szürke anyagot használnak.
De van egy igazán nagy újdonság az indiai kivitelhez képest, ott csak a K10B motorkódú 1,0 literes, háromhengeressel lehet kapni az autót, a teljesítmény 68 LE (6000/percnél), nyomatéka 90 Nm (3500/percnél). Ez mifelénk is elérhető lesz, de nálunk lesz egy K10C motorkódú 1,0 literes háromhengeres is, aminek a teljesítménye 68 LE (6000/percnél), nyomatéka 90 Nm (3500/percnél). Ami újdonság, az a változó szívóoldali szelepvezérlés, a hűtött kipufogógáz-visszavezető szelep, a csökkentett belső súrlódás, és a sajtóanyagban csak „kettős befecskendezésnek” hívott benzinellátás, a 12:1-es sűrítési arány, no meg a motorleállító rendszer. Amíg a K10B motoros Celerio szabványos fogyasztása 4,3 l/100 km (5-ös kézi váltóval és a mifelénk Auto Gear Shift-nek nevezett robotváltóval egyaránt), addig a K10C-vel szerelt példányok átlaga 3,6 l/100 km!
A Suzuki Celerio európai vételára még nem ismert, de azt már most elárulták, hogy az összes példányban ott lesz a fedélzeten 6 légzsák, menetstabilizáló emelkedőn indulást segítő funkcióval és keréknyomást ellenőrző rendszer.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!