A 3-as sorozat kapta meg elsőként a növelt teljesítményű négy- és hathengeres turbómotorokat, amelyek mostantól az 1-es és 2-es sorozatban is elérhetőek – a hathengeres rögtön M-es megjelenéssel jön.
Ennél egyébként 14 lóerővel nőtt a teljesítmény (340 LE/500 Nm), a 100-as sprint 3 tizeddel javult, a szabványos fogyasztás 7 százalékkal lett alacsonyabb. A három és ötajtós, kupé és kabrió karosszériával egyaránt kérhető a 40i motor, amihez felár ellenében az xDrive összkerékhajtás is választható – ebben az esetben alapáron adják a 8 fokozatú automatikus váltót is, ami egyébként szintén feláras. A 2,0 literes benzines turbómotor minden formája erősebb lett 7 lóerővel, így a 20i már 184 lóerős, a 25i 224 lóerős, a 28i-t váltó 30i pedig 252 lóerős. Utóbbi xDrive összkerékhajtással is elérhető.
Nemrég adtunk hírt róla, most lett hivatalosan is bejelentve a 750d, amely a 3,0 literes soros hathengeres turbódízelt kapja négy darab feltöltővel. A 400 LE/760 Nm csúcsteljesítményű erőforrás a BMW-személyautóba épített legerősebb dízel, amihez alapáron adják az összkerékhajtás. A 0-100 km/h gyorsulás 4,6, illetve a nyújtott karosszériával 4,7 másodpercig tart, a szabványos átlag 5,7-5,9 l/100 km. Ezzel együtt kezdik meg Európában az iPerformance almárkához tartozó hálózatról tölthető hibrid forgalmazását, a 740e 326 lóerő rendszerteljesítményű benzin-elektromos hibrid hajtást kap, amelynél a 2,0 literes négyhengeres turbó a belső égésű motor.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!