Mostantól kezdve csak négyhengeres motorokkal lehet megvásárolni a Jaguar XE limuzint, mert búcsúztak a V6-os benzinesek, a soros hathengeresnek meg nincs elég hely az orrban. A dízelmotor 48V-os lágyhibrid hajtást is kapott, az acél dugattyúk nagyobb teherbírásúak, a közös nyomócsöves befecskendezés már 2500 bar-os nyomáson dolgozik, és új generációs változó geometriás turbófeltöltőt is alkalmaznak. Az eredmény 204 lóerős (430 Nm) csúcsteljesítmény 4,8 l/100 km-es átlagfogyasztás mellett. A 2,0 literes benzines turbómotor 250 (365 Nm) vagy 300 lóerős (404 Nm) teljesítménnyel választható, utóbbinál alapfelszerelésként adják az összkerékhajtást, ami egyébként választható.
Az utastérben az új kormánykerék és a Pivi/Pivi Pro fejegység jelenti az újdonságot, a központi érintőképernyő 10 colos képátlójú, van egy alsó érintőképernyő 5,5 colos képátlóval a szellőzés és egyéb rendszerek vezérlésére, a vezetőt 12,3 colos képátlójú monitor tájékoztatja. Android Auto, Apple CarPlay és Baidu CarLife kapcsolódási lehetőséget is kínál a rendszer. Új még az extralistán a PM2.5 méretű részecskéket a levegőből kiszűrni képes pollenszűrő.