A piaci bevezetéskor még 1,5-ös turbómotorból hozott ki 150 lóerőt a Ford Focus, ezt a blokkot váltja a mostantól rendelhető, 48V-os lágy-hibrid hajtással kiegészített 1,0 literes turbómotor – az NEDC-szabvány szerint 17%-kal takarékosabb az új háromhengeres blokk, a WLTP-szabvány szerint 5,1 l/100 km a legalacsonyabb fogyasztás. A lítium-ion akkumulátort az első utasülés alá építik, a motorhoz szíjjal csatlakozik az indítógenerátor, amely akár 24 Nm-rel tud segíteni. A kisegítő villanymotor miatt csökkentették a háromhengeres turbómotor sűrítését és nagyobb méretű turbófeltöltőt szereltek rá, és természetesen a hengerlekapcsolást is megtartották.
Új a Focus kínálatban a Connected névre hallgató felszereltség, amelynél a 8 colos érintőképernyővel rendelkező SYNC3-as fejegység mellett indukciós telefontöltő és hardveres navigáció is van a fedélzeten. Az összes Focushoz választható lett a szintén most bemutatott vetített műszeregység, a 12,3 colos képátlójú színes képernyő személyre szabható megjelenéssel tájékoztatja a sofőrt. Új a navigáción helyi veszélyhelyzeteket (mentőegységek, helyi közútkezelő által küldött információk) megjelenítő Local Hazad Information funkció.
A 2,3 literes, 280 lóerős benzin turbómotorral szerelt Focus ST-hez rendelhető mostantól a hétfokozatú, duplakuplungos váltó, amely változatlan szabványos fogyasztás mellett kicsit gyengébb menetteljesítményeket biztosít, hiszen amíg a hatos kézi váltóval 5,7 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint, addig az automata kivitelnek ehhez 6,0 másodpercre van szüksége.