Nem egyszerre vezetik be a Škoda Octavia új erőforrását, egyes piacokon továbbra is elérhető marad majd az 1,4 literes, 150 lóerős turbómotor, amelynek a helyét folyamatosan veszi át az 1,5 literes, szintén 150 LE/250 Nm teljesítményű, de hengerlekapcsolással is bíró turbómotor. Utóbbi funkció 1400-4000/perc fordulatszám-tartományban, részterhelésen, legfeljebb 112 km/h sebességig kapcsolja le két hengerben az üzemanyag-adagolást az elektronika, ezzel is segítve a spórolást. A vezető ebből semmit nem érez, hiszen 13-26 ezredmásodperc alatt beindulnak ezek a hengerek, ha szükség van a teljesítményre. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak ehhez az erőforráshoz, extraként 7 fokozatú DSG-t adnak, a szabványos átlag 4,9 l/100 km.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!