Igazán nem panaszkodhat a Volkswagen, hiszen 4 nem egyszerű év alatt sikerült 1,2 millió T-Cross-t értékesítenie, tehát ráérzett arra, mi kell a vásárlóknak. Ennek megfelelően most nem radikálisan újul meg a modell, hanem épp csak a legszükségesebb változtatásokat hajtják végre. Például átrajzolták a lökhárítókat – 27 mm-rel növekedett a hossz – alapáron adják a LED-es világítást – az alapszint kivételével mátrix LED-es fényszórók járnak, a hátsó lámpában X-motívum látható –, a hűtőrácson pedig világító LED-csíkok kötik össze a fényszórókat és a középen lévő márkajelzést.
Az utastérben több helyen használnak puha tapintású burkolatokat, magasabb felszereltségnél még díszvarrás(-nak látszó minta) is van. Alapesetben 8, extraként 10 colos képátlójú a kormány mögötti monitor, az immár a műszerfalra állított, és nem oda belesimuló központi érintőképernyő 8 vagy 9,2 colos képátlójú; emögött nagyobb teljesítményű fejegység bújik meg. A motorkínálat az 1,0 literes turbómotort (95 vagy 116 LE) illetve az 1,5-ös turbómotort (150 LE) jelenti, amelyek az első kerekeket hajtják, a váltó 5 vagy 6 fokozatú kézi kapcsolású, illetve 7 fokozatú duplakuplungos lehet. Megnövelték a vonóhorog terhelhetőségét 75 kg-ra, ezzel arra az ügyféligényre válaszolnak, hogy az oda szerelhető kerékpárszállítóval már elektromos kerékpárok is szállíthatóak. Ősszel indul a felfrissített megjelenésű és technikájú Volkswagen T-Cross forgalmazása, a kiszállítások az utolsó negyedévben indulnak.