A nyári, július-augusztusi leállást arra használta a Volkswagen Haszonjárművek, hogy a hannoveri üzemét teljesen átépítette. Leszerelték az Amarok pickup gyártóeszközeit, a mintegy 34 ezer négyzetméternyi területen készül majd az akkumulátoros-elektromos modell, amelyet az ID. Buzz nevű tanulmány előlegezett meg, várhatóan e-Bulli és e-Samba (személyautó) néven jönnek ezek a modellek.
De nem csak ez az MEB építőkészletre épülő modell lesz újdonság a gyárban, jövőre ott megkezdik az MQB alapra felépített T7-es modell sorozatgyártását – dízelmotorral és plug-in hibrid hajtással. Ez átmeneti típus lesz, amíg el nem készül a Forddal közös alapon fejlesztett új Transporter-generáció, 2021-2025 között mindössze 75 ezer példánnyal számolnak – csak személyautós belsővel készül majd az újdonság, amely mellett gyártásban marad a T6.1-es haszonjármű. A karosszériagyártó üzem mellett még a fényezőcsarnokban is voltak változások, ott már automatizáltan készülnek a kétszínű fényezések, nem pedig külön, emberi munkaerő felhasználásával.
Az Amarok generációváltására csak 2022-ben kerül sor, akkor váltanak majd át a Ford-alapra épülő platósra, addig – ahogy az első években is – Argentínából hozzák majd Európába a pickupot.