Úgy tűnik, végre megtalálta új formavilágát a Mitsubishi márka, az egységesen sportos megjelenést ráadásul nem csak egy, hanem rögtön három tanulmánnyal is megelőlegezik nekünk a Tokiói Autószalonon. Ráadásul mindhárom olyan jármű, amely előbb-utóbb sorozatgyártásba is kerül majd, tehát az ASX, a Pajero utódát és az új, kompakt egyterűt láthatjuk itt.
A Mitsubishi Concept AR elnevezése az Active Runabout kifejezést takarja, és egy szabadidő-autós megjelenéssel megáldott kompakt egyterűről van szó. Nagy figyelmet fordítottak a belső térre, azon belül is az utasok kényelmére. Három sorban helyezték el a hat ülést, az utolsók hátfalhoz vannak rögzítve, az ülőlapjuk felhajtható, hogy a középső sor két ülése teljese hátracsússzon, de akár tárgyalóvá is alakítható a beltér az első sor megfordításával.
A motortérbe 1,1 literes, MIVEC változó szelepvezérlésű és turbós háromhengeres kerül, amely motorleállítóval és fejlett elektromos rendszerrel spórol. Van egy 48 V feszültségű lítium-ion akkumulátor is a fedélzeten, amelynek annyi a dolga, hogy az erőforrás beindításakor illetve nagy gyorsításnál az elektromos berendezéseket táplálja, így a kiegészítő, kerekeket hajtó elektromotor nélkül is jelentős üzemanyag-megtakarítást tudtak megvalósítani a mérnökök, a 136 lóerős benzinmotorral szerelt, CVT váltós kompakt egyterű szabványos fogyasztása 4,2 l/100 km.
Az XR-PHEV tanulmány neve a Cross Runner kifejezést takarja, amivel arra utalnak a japánok, hogy a városon keresztül futó autóval van dolgunk, tehát nem kőkemény terepjárót láthatunk itt, hanem az ASX lehetséges utódát. A márka új arculata mellett a legnagyobb újdonság, hogy nem kombi, hanem kupé a karosszéria. Amelynek tetején napelemeket helyeztek el, amelyek segítségével a hibrid hajtás akkumulátorát lehet táplálni. A műszerfal lényegében a szélvédő tövében elhelyezett kijelző.
A technika jelen esetben részben megegyezik azzal, amit az Active Runabout használ, azaz egy 1,1 literes, háromhengeres turbómotor 136 lóerővel, de itt van hajtó elektromotor is, a rendszerteljesítmény 163 lóerő. Csak elsőkerékhajtású a jármű, városban nincs szükség se valós, se virtuális összkerékhajtásra, így olcsóbb tudott lenni az egész hajtáslánc, miközben a 3,6 l/100 km-es szabványos fogyasztás is remek érték egy 4,4 méter hosszú szabadidő-autótól.
A Grand Cruiser PHEV névre hallgató, óriás-terepjárót mintázó tanulmánynál annyit szobrászkodtak a lemezfelületekkel, hogy alig maradt hely az ablakoknak. Az utastérben mindenfelé monitorokat és érintőképernyőket találunk, A természeti katasztrófák által gyakran sújtott Japánban említést érdemlő funkció, hogy 110V-os elektromos csatlakozása is van az autónak, amely teljes üzemanyag-tankkal akár 13 napon képes egy átlagos háztartás összes elektromos berendezését működtetni benzinmotoros-generátorként.
Egy 3,0 literes, MIVEC szelepvezérlésű V6-os egy elektromotorral közösen hajtja a kerekeket egy nyolcfokozatú automatikus váltó közbeiktatásával, elektronikus vezérlésű a zárható központi differenciálmű, hátul akár oldalanként is tudja irányítani a nyomatékot a vezérlőegység. A 340 lóerős rendszerteljesítményhez 6,7 l/100 km-es szabványos fogyasztás tartozik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!