Nemhogy forradalminak, de változásnak is nehezen lehet azt nevezni, ami az Audi A8/S8 típussal történt modellciklusának félidejében. Persze lépnie kellett az ingostadti cégnek, hiszen itt az új Mercedes S-osztály, de azért arra is ügyelnie kellett, hogy ne avuljon túl gyorsan a meglévő autó, azaz csak második ránézésre lehessen észrevenni az újdonságokat.
De ez is csak akkor igaz nagyrészt, ha nem fukarkodott a kedves vásárló, hiszen a gyár által nagyon sokat dicsért Matrix LED fényszóró feláras extra (a nyolchengeres változatok „sima” LED-es fényszórókat kapnak szériában), egyébként a korábbinál jobban kimunkált első lökhárító (magába foglalja a hűtőrácsot is) és az immár krómcsíkokkal szabdalt hátsó lámpák jelentik az észrevehető változásokat.
Az utastérben új kárpitokat és betéteket találunk az e
xtrák listáján, az A8 L-hez immár hátsó komfortülést – ilyenkor az anyósülés támlájából lehet kihajtani a lábtartót – is lehet kérni, ahogy négyzónás légkondit is.
A motorok egy részét megerősítették, a kompresszoros, 3,0 literes V6-os teljesítménye 310 LE (+10 LE), a 4,0 literes turbós V8-as 435 LE-t tud (+10 LE), a 3,0 literes dízel 258 lóerős (+8 LE), a V8-as dízel 385 lóerős (+30 LE), nyomatéka immár 850 Nm (+50 Nm). A többi motort változatlanul hagyták, a W12-es és az S8-as továbbra is 500 LE teljesítményű, ahogy a benzin-elektromos hibrid rendszerteljesítménye is változatlanul 245 LE. Németországban novemberben indul a megfiatalodott Audi A8/S8-as forgalmazása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!