Először tartott csak online-leleplezést a Ferrari, a Portofino M nevű nyitható tetős túraautónak a szigorodó károsanyag-kibocsájtási előírások miatt készítettek új hajtásláncot. Először is a 4,0 literes V8-as biturbónak új, nagyobb szelepemelést eredményező vezérműtengely-profilt készítettek, a turbófeltöltő kapott egy külön fordulatszám-szenzort, aminek köszönhetően a maximális fordulatát 5000/perccel meg tudták növelni, és a kipufogórendszerbe részecskeszűrő került. A változás eredményeként a csúcsteljesítmény 20 lóerővel 620 lóerőre emelkedett (5750-7500/perc), a maximális nyomaték 760 Nm (3000-5750/perc).
Teljesen új váltót fejlesztettek az autónak, olajban futó duplakuplungos egység hosszabb áttételezésével és fizikai hátramenetével tér el az SF90 váltójától (utóbbi villanymotorral tolat), a tengelykapcsolók mérete 20%-kal csökkent, de azok 35%-kal magasabb nyomatékot képesek kezelni; 1200 Nm a terhelhetőség. Az elektronika korlátozza a motorteljesítményt, a biturbó V8-as maximális 760 Nm-es nyomatékát csak a 7-8. fokozatban tudja.
Új elektronikus beavatkozókat is kapott a Portofino M, az üzemmódválasztó már ötállású, és első nyitható tetős Ferrari túraautóként Race üzemmód is választható, amikor az elektronika mindenben segíti a sofőrt, még a megfelelő drift-szög tartásában is. A 0-100 km/órás gyorsulást 3,45 másodperc alatt teljesíti a Ferrari Portofino M, a 0-200 km/óra 9,8 másodperc alatt élhető át, a csúcssebesség meghaladja a 320 km/órás sebességet.