Első nagysorozatban készülő autóként az új Prius használja a Toyota TNGA elnevezésű építőkészletét, ami alacsonyabb tömegközéppontot, erősebb utascellát, nagyobb méreteket és alacsonyabb tömeget biztosít a hibrid legújabb generációjának.
Ezeken felül kettős keresztlengőkaros, független hátsó felfüggesztést is kapott az autó, ami a komfort mellett a vezethetőséget is javítja, ami azért is nagyon fontos szempont volt a fejlesztés során, mert manapság már a Prius se ülhet a babérjain, valamivel ki kell tűnnie a vetélytársak közül, és ez a sportosság lesz. A megjelenést például a „rajtpisztoly dörrenésére várakozó futó” ihlette, de ide tartozik az is, hogy a kocsi orrán elhelyezett márkajelzés pontosan olyan magasan van az aszfalt fölött, mint a GT86-os esetén…
A karosszéria hossza 6 centivel nőtt, a szélesség 1,5 centivel növekedett, a tető viszont 2 centivel alacsonyabbra került, ráadásul a tető legmagasabb pontja is előrébb mozdult. Az aktív biztonság is jelentősen fejlődik a Toyota Safety Sense bevezetésével, ami jelen esetben gyalogosfelismerő funkcióval rendelkező ütközésmegelőző rendszerrel, sávtartó segéddel, távolságtartó tempomattal és automatikus fényszórókapcsolással rendelkezik.
A fejlesztés fő iránya azonban az üzemanyag-fogyasztás csökkentése volt, erről azt mondja a Toyota, hogy a legfontosabb változatnál 10 százalékos megtakarítást értek el, pontos számot még nem árultak el. Az biztos, hogy alapfelszerelésként adják a teljesen LED-es fényszórót, és nem is olyan sokára bemutatkozik az alacsony fogyasztásra optimalizált Prius Eco modell, a hálózatról tölthető hibrid érkezéséről még nincs információ.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!