Kifejezetten a dél-amerikai piacra fejlesztett típus volt a VW Gol, amelynek első generációjába még a Bogár előre beszerelt léghűtéses boxermotorját is belerakták alapmotorként. Ezt az autót tavasszal búcsúztatták el 42 éves pályafutás után, mert már nem érte meg a szigorodó biztonsági előírásokhoz igazítani a típust, ennek a helyére kerül a most bemutatott Polo Track a Taubate városában működő gyárban. A nálunk is ismert Polo továbbra is a kínálat része marad Dél-Amerikában, azt továbbra is a Sao Bernardo do Campo-ban lévő üzemben készítik.
Egyrészt a felszereltséggel teszik olcsóbbá a Track változatot, hiszen még az opciós listán se szerepel az érintőképernyős fejegység vagy a tolatókamera, a klímáért is felárat kell fizetni, másfelől az a modellfrissítés előtti – nem LED-es – fényszórókat kapja, csak 15 colosak a felnik, egyszerű műanyag a műszerfal, nincsenek díszbetétek. Mivel az előírások megkövetelik, 4 légzsák és menetstabilizáló is van a fedélzeten, utóbbi rögtön XDS elektronikus differenciálzár-funkciót is ad.
Fontos eltérés még a motor, a Polo Track egyedüliként az 1,0 literes szívómotorral (benzinnel 77, etanollal 84 LE) és 5 fokozatú kézi kapcsolású váltóval készül, míg a Polo-t az 1,0 literes turbómotor (benzinnel 109, etanollal 116 LE) hajtja 6 fokozatú automatikus váltó segítségével. Egyelőre csak a VW Polo Track alapárát közölték, a 79 990 realos (5,9 millió Ft) vételár egyébként alulmúlja a Dél-Amerikában árult Renault Sandero 83 190 realos alapárát.
A Polo Track bejelentésével együtt jelentették be a Gol Last Edition-t, amivel a legnépszerűbb brazil autót búcsúztatják. A dél-amerikai formatervező-központ vezetője, José Carlos Pavone készítette el a sportos dekorációt, amivel az 1000 darabos limitált szériát megkülönböztetik a többi modelltől. A bemutató díszvendége Claudio Carsughi újságíró volt, aki 1980-ban az első sajtótesztet írta a Gol-ról, aki a típusról emlékezik meg az alábbi videóban.