Négy év után elérkezett az idő ahhoz, hogy újra a kategória élvonalához igazítsák a Mercedes C-osztály tudását. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a jövőben csak BlueEfficiency csomaggal ellátott modelleket találunk a kínálatban – igaz, se a kupé, se az AMG nem mutatkozott még be.
A nagy nap a Genfi Autószalonon lesz, akkor láthatja majd először a nagyközönség közelebbről is az autót, amelynél a gyár állítása szerint kétezer alkatrészt módosítottak. Abból kiindulva, hogy minimálisak a külső változások, hiszen csak a fényszórókra és az első lökhárítóra korlátozódnak, alaposan belenyúltak a technikába. Meg az utastérbe, teljesen új a műszerfal, a műszerek között nagy felbontású kijelző is található egyes modellekben, nem is beszélve a komfort fejtámlákról. Itt debütál a Comand legújabb generációja, amely már internet hozzáféréssel is rendelkezik.
A biztonsági felszerelések listája különféle aktív segédekkel bővült, amelyek radar és kamera alapúak, és a fáradtságfigyelőt is megkapta a C-osztály. Műszakilag a hátsókerékhajtású változatoknál alapfelszerelésnek számító motorleállító érdemel említést. A C 300 CDI 4MATIC kivételével az összes automata váltós modellben a továbbfejlesztett 7G Tronic Plus dolgozik, amely például a C 350 esetén 1,5 literrel kisebb szabványos fogyasztást eredményez, a legnagyobb megtakarítás 31 százalék.
A motorkínálatban az 1,8 literes benzines turbó nyitja a sort 156 LE (C 180), 184 LE (C 200) vagy 204 LE (C 250) teljesítménnyel, a 3,5 literes V6-os 306 lóerős. A dízeleknél a 2,1 literes négyhengeres 120 LE (C180 CDI), 136 LE (C 200 CDI), 170 LE (C220 CDI), 204 LE (C 250 CDI) teljesítménnyel választható, a háromliteres V6-os dízel egyelőre csak 231 lóerővel kerül a C-osztály motorterébe.