Nagyobb méretű, egybeolvadt vesékkel kezdődik a BMW 1-es sorozatának harmadik generációja, a legnagyobb változást azonban nem ez jelenti, hanem hogy az új fejlesztésű keresztmotoros padlólemezre építették fel a karosszériát. Utóbbiból már csak egyféle, a képeken látható ötajtós van.
A 2670 mm-es tengelytávolság 2 centivel lett rövidebb, a karosszéria 4319 mm-es hossza 2 mm-s csökkenést jelent, az 1799 mm-es szélesség 34 mm-s gyarapodás, az 1434 mm-es magasság 13 mm-s plusz. Különösen a második sorban ígérnek több helyet, szám szerint 33 mm-rel nagyobb a térdeknek jutó hely, könyökmagasságban 13 mm-t gyarapodott a szélesség; az első sorban 42 mm-rel több hely a könyököknek. Bővült a csomagtartó is, az alaphelyzetben 380 literes (+20) raktér 1200 literesre bővíthető támladöntéssel.
Még a panoráma-üvegtető rendelésekor is több a fejtér az előző generációhoz képest, új elem a BMW kínálatban az először itt rendelhető, hátulról megvilágított dekorbetét. Alapfelszerelés a digitális műszeregység, de kérhető fel-a-fejjel kijelző is. A külsőhöz hasonlóan a belső tér hangulatát is meghatározza a felszereltség (Advantage, Luxury Line, Shadow Line, Sport Line és M Sport). A vezetési élményt javítja a közvetlen a motorvezérlőbe épített kipörgésgátló, ami a vezető számára a korábbinál tízszer gyorsabb beavatkozást jelent, tehát már hamarabb – kisebb beavatkozással – tud dolgozni a rendszer.
A motorpaletta kezdetben öttagú, és ehhez háromféle váltót kínálnak. A 116d, 118d és 118i hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót kap, a 116d és 118i feláras váltója hétfokozatú, duplakuplungos. A 118d-hez extraként, a 120d xDrive-hoz és az M135i xDrive-hoz szériában adják a nyolcfokozatú automatikus váltót. Utóbbi Torsen önzáró első differenciálművel, rajtautomatikával is rendelkező hajtást kap, hogy a sofőr a lehető legtöbbet kihasználhassa a 302 lóerőből és 450 Nm-ből. A rajongók június végén a müncheni BMW Weltben találkozhatnak először az új BMW 1-es sorozattal, a közönségpremierre pedig a Frankfurti Autószalonon kerül majd sor.