Az egész azzal kezdődött, hogy az Uber járműmegosztó-szolgáltató sajtóközleményben jelentette be, hogy mostantól kezdve San Francisco városában is elindítja a Volvo autógyártóval közös tesztüzemet, amelyben a vezető nélküli autókat vizsgálja. Nem sokkal ezt követően aztán fel is került az internetre egy videó, amelyen az látható, hogy egy ilyen érzékelőkkel ellátott XC90-es bő két másodperces tilos jelzésen hajt át. A cég reakciója szerint épp ember vezette a járművet, akinek felfüggesztették a cégautóvezetési jogosultságát és vizsgálják az ügyet.
Kalifornia szövetségi állam nem sokkal az Uber sajtóközleményét követően nyilatkozott a sajtónak, miszerint az Uber nem kérvényezte emberi vezető nélküli autó teszteléséhez szükséges engedély kiadását, így nem is végezhet ilyen tevékenységet a vállalkozás sehol az állam területén belül, azaz San Francisco-ban sem. A megfelelő hivatal (DMV) weboldalán szerepel azoknak a cégeknek-szervezeteknek a listája, akik ilyen engedélyért folyamodtak és megkapták azt, se az Uber, se a technológiai partner Volvo nem szerepel ezen. A Consumer Watchdog nevű fogyasztóvédelmi szervezet arra szólította fel a hatóságokat, hogy ha ilyen engedély nélkül az utakon közlekedő autókat látnak, akkor azonnal foglalják le azokat, és arra is megkérte Dennis Herrera Santa Monica-i ügyészt, hogy tegyen büntetőfeljelentést az Uber elnök-vezérigazgatója, Travis Kalanick ellen.
Az Uber Pittsburgh városában indította el a Volvoval közösen készített robotautók közúti tesztelését, a programot szeretnék San Francisco-ban, a vállalkozás székhelyén folytatni. Minimum furcsa, hogy a vállalkozás nincs tisztában azzal a ténnyel, hogy engedélyért kell folyamodnia…
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!