Több mint negyed évszázadon át volt a Renault kínálatának a része a Scenic típus, mint sokoldalúan használható családi autók, amelynek hamarosan kifut a gyártása. Azonban nem mond le a névről és a szegmensről a francia gyártó, amit a most bemutatott Scenic Vision tanulmány példáz. Ennél nem is annyira a szabadidő-autók és egyterűk előnyeit ötvöző felépítményre kell odafigyelni, sokkal nagyobb hír, hogy mindezt úgy készítették el, hogy megújuló forrásból származó anyagokat használtak fel hozzá, és maga a gyártás is fenntartható módon folyhat. Egészen pontosan a felhasznált anyagok 70%-a származik újrahasznosításból, a késztermék 95%-a hasznosítható újra.
A hibrid hajtás jelen esetben azt jelenti, hogy a 40 kWh kapacitású akkumulátorral a hétköznapi közlekedési igényeket fedik le a használók, de a tüzelőanyagcellás áramforrás jóvoltából nyugodtan el lehet indulni hosszú távra is az autóval, a Párizs-Marseille közti 750 km-es távon például elég egy 5 perces hidrogén-tankolás (2,5 kg hidrogéngáz fér a tartályba), nem kell több alkalommal az akkumulátor töltésére várni – a 16 kW teljesítményű tüzelőanyagcella a 40 kWh kapacitású akkumulátort tölti. A 218 lóerős villanymotor egyébként a Megane E-Tech Electric-ből érkezik.
A Renault Scenic Vision karosszériája egyébként egy számmal nagyobb a Megane E-Tech Electric-nél, hossza 4490 mm, szélessége 1900 mm, magassága 1590 mm és ehhez 2835 mm-es tengelytávolság tartozik. A B oszlop nélküli kialakítással és a strapabíró anyagokkal igyekeztek olyan autót alkotni a fejlesztők, ami minden célra használható, kezdve az üzleti célú felhasználástól a családi autó szerepkörön át egészen az autómegosztó szolgáltatások flottáiban való részvételig.
2024-ben leplezik majd le azt a típust, amely a mostani Scenic Vision alapján készül, alapvetően gyakorlatias változásokra kell gondoljunk, például hogy B oszlopot kap a karosszéria hagyományos ajtókkal, és könnyen lehet, hogy a tüzelőanyagcellás rendszer a feláras extrák között szerepel majd.